Malinzjka

Wednesday, November 15, 2006

sleepless.

...endless, nameless, sexless.
Hej?
Jag sov inte INGENTING inatt. sleepless.
Jag låg och funderade på saker som jag nu kan tycka är ganska irrelevant, men det förstod jag såklart inte då, mellan klockan 23-5.
Nu förstår jag det, när hjärnan känns som ett virrvarr av hoptrasslat garn som ingen brytt sig om på över ett år.
Nej jag är inte i skolan.
Jag är fortf. förbryllad över det här med att närvaro är viktigare än bra resultat.
Förra året hade jag världens sämsta frånvaro och jag fixade skolan ändå.
Nu är det tvärtom, jag blir ju trött av att gå till skolan varje dag, och inte nog med det ska jag PRESTERA, någonting också.
Någonstans får väl ändå gränsen gå? (obs. vissa saker bör läsas med en viss ironi i rösten.)
Kanske jag bara är lat, eller så har jag alldeles för storslagna ideér om hur bra JAG, skulle kunna göra ett nytt skolsystem.
Utbildningsministern, flytta på dig, här kommer jag. (liksom, dessutom var det ju mer eller mindre hundra årsedan damerna och herrarna i riksdagen gick i skolan, på något sätt känns jag mer aktuell. Plus att jag har en hel del vettiga saker att förmedla, kanske jag borde skriva en bok?)
Jag tänkte att jag skulle skriva en bok som heter "Pappa sover", men jag tror att jag tar mig vatten över huvudet om jag börjar skriva en bok nu.
Jag kan ju vänta några år, eller, tills jag går i pension.

obladioblada, life goes on. (etcetcetc)

Snart, ska jag gå till banken, och öppna ett nytt konto.
Dagens viktighet, nummer ett.
Vad jag sedan ska göra får jag komma på.

Ikväll försvinner jag till Tokalynga, på middag. Med Palle, Robert, Charlotta, Kalle och världens bästa Henry (Charlotta och Kalles son).



Kanske jag uppdaterar mer senare, kanske stannar vi här, där jag nu slutar.

//Malinzjk.


Och om någon trodde att jag skulle sluta där jag slutade sist så trodde ni antagligen inte helt fel för jag hade inte en aning om att jag skulle skriva mer idag (eller, ikväll, som det är nu, det är kväll, alltså.)
Hemma från en trevlig middag. Vi diskuterade nästa år och jag har nu något form av arrangörsjobb. Trevligt, tanken på att inte ha ett jobbjobb, som jag brukar kalla det.
Ordförklaring:
Jobbjobb: Ett jobb där du jobbar bara för att du haft tur att få jobb, och eftersom du behöver pengar stannar du kvar på jobbjobbet. En fara med s.k. jobbjobb är att du kan bli för bekväm för att orka hitta ett nytt och blir kvar på jobbjobbet resten av livet.
Jobb: Ett jobb där du jobbar för att du trivs och klarar dig utmärkt med den tanken.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home