Malinzjka

Sunday, September 24, 2006

Sjuk.

"Jag blir aldrig sjuk."
Säger jag minst en gång om dagen.
Se hur det går.


När jag var liten tyckte jag väldigt mycket om att skriva, men det känns som om orden försvunnit med tiden. Kanske är det bara jag som gått i skolan för länge, blivit för enkelspårig, och dum. Skolan gör dig dum, visste du det?
Jag skulle kunna förklara det i flera timmar, men inte idag, för jag är sjuk, och jag borde inte sitta här och skriva blogg, utan skriva på mitt filosofiarbete som hade varit klart om inte mina anteckningar försvunnit (nej det kan ju inte ha varit jag som slarvat bort dem). Verklighetsuppfattningar.
Descartes och Cornway. Spinozas och dubbelaspektsteorin.
Mr Smith är en serie färgfläckar och han finns inte för om alla verkligen sett honom hade det funnits väldigt många Mr Smith.
Eller, kanske han hette Mr Jones?
Jag vet inte och jag tänker hursomhelst inte bry mig om det ännu, på en liten stund.
Jag har hela dagen på mig i min feberyra att försöka reda ut det här med problemen med verkligheten.

Jag behöver frukost.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home